Artist´s Statement:

Painting with glass is similar to drawing ... it is like the first kiss:quiet, clean, light and it carries within the deepest emotions.
If you like glass, you will love beads, and if you love beads .... hope you will love my Shop ♥


26.02.2015

Lagoon

The night we came home I started to paint, I needed to do it because I was afraid of loosing Venice little by little as the days will come and go.

It is easy for me to get caught in feelings when so much beautiful color is invading my body, setting my feelings free.

Laguna Verde - Big hollow lampwork glass beads
 Roaming around once more and getting lost in the labyrinth of the lagoon I have started a new series:

Little paintings and one very big one


Detail

(this is the beginning, work in progress and some beads trying to catch the color of the lagoon ♥)

Die Nacht in der wir nach Hause kamen, fing ich an zu malen - Ich hatte Angst, dass die Erinnerung verblassen und ich Venedig verlieren würde. Die Farben der Lagune, der Geruch, die Gefühle, Erinnerungen und noch ganz Vieles mehr - Das wird eine Serie bestehend aus kleinen Bildern und ein  ganz großes. Ein wenig habe ich auch mit Glas gespielt, die Farben der Lagune ausbalanciert, eine kleine Annäherung probiert. Die Bilder sind nicht fertig, sie sind in Arbeit, die Perlen werde ich bei ebay heute Abend  einstellen.

Kommentare:

Nina Eagle hat gesagt…

Very nice paintings!

kaze hat gesagt…

Die Perlen sind wunderbar, archaisch und poetisch zugleich!
Ich freue mich auf deine Bilder.
Liebe Grüße karen

Manuela hat gesagt…

thank you, dankeschön ♥

Jenn hat gesagt…

Love the beads and the paintings. Is that a self-portrait?

Manuela hat gesagt…

☺ yes. it is dear Jenn, thanks a lot ♥

Tally hat gesagt…

Wunderschön, Manu.
Besonders gut gefällt mir auch dein Header.
Herzliche Grüße aus H'dorf
Tally

Tally hat gesagt…

Wunderschön, Manu.
Besonders gut gefällt mir auch dein Header.
Herzliche Grüße aus H'dorf
Tally