Artist´s Statement:

Painting with glass is similar to drawing ... it is like the first kiss:quiet, clean, light and it carries within the deepest emotions.
If you like glass, you will love beads, and if you love beads .... hope you will love my Shop ♥


24.04.2014

Dandelions



“If you are a dreamer come in
If you are a dreamer a wisher a liar
A hoper a pray-er a magic-bean-buyer
If youre a pretender com sit by my fire
For we have some flax golden tales to spin
Come in! Come in!”

Shel Silverstein



I am a dreamer, I have always been a dreamer and I will be always a dreamer .... and I love dandelions, those dream fullfiller with their seeds, which we often wished upon as children, scattering wherever the wind takes them.


A bunch of good news came in these days, the bunny has put them into my nest just to make me happy:

First of all the two beautiful books with some of my beads that have been included among other great artists:

 • Heidi Höhn, André Gutgesell (Hrsg.):
 „Kunst aus der Flamme –Zeitgenössisches Lampenglas in Europa“, Coburg 2014

and


• 1000 Beads (500 Series) 2014, Ray Hemachandra, Kristina Logan, Lark Jewelry










And the third good news was my selection by the  jury of professionals as one of the participants of the 17th Kiel Fair of Arts and Crafts that is one of the most beautiful exhibits carefully composed and designed with a lot of artistic skills. If you are in Germany, come visit from Oct. 29th - Nov. 2nd in Kiel.

And I have another good news but ..... later about LOL.

Have a beautiful day, thanks to all that made my life beautiful the last week ♥♥♥

______________________
Zauberpflanze Löwenzahn ….. pustet die Wünsche in allen Himmelsrichtungen und manchmal gehen diese auch in Erfüllung. 

Aber sie kann auch noch ganz viel mehr …. Sie ist die Spielpflanze meiner Kindheit, was haben wir für wunderbare Ketten daraus gezaubert, was hatten wir viel Spaß mit den kleinen Fallschirmchen und noch viel mehr, Glückskinder waren wir. 

Das kann Glas auch: man kann spielen und zaubern ☺ und manchmal gehen Wünsche in Erfüllung: 2 wunderschöne Bücher mit Publikationen meiner Perlen, die Zusage der Teilnahme and der 17. Kieler Messe für angewandte Kunst am 29.10 – 02.11.2014 zusammen mit meiner Freundin Susanne Zschirnt-Haffke und …. Das ist noch geheim ☺☺☺, sonst erfüllt es sich nicht. Ich berichte zur gegebenen Zeit. Und das nur weil Glas und Löwenzahn Wünsche erfüllen können ☺

Kommentare:

la mar de bonita hat gesagt…

Verdientes Glück ..... liebe Manu! Ich gratuliere recht herzlich!
Esmeralda, sie Süße im 1000 beads Buch, oh wie schön. Jetzt bekommt sie ihren großen Auftritt! :0)
Liebe Grüße, ich freu mich mit Dir!
Michi

Sonnenlicht - Heidi Hombsch hat gesagt…

Herzlichen Glückwunsch!
Das ist so schön, Deine Freude herauszulesen aus Deinen Worten - und auch die Löwenzahnringe anzusehen, wie sie zurückschauen...
Du hast Dir Deinen Erfolg wirklich verdient.
Liebe Grüße
Heidi

Manuela hat gesagt…

Heidi, Michi, Ihr Lieben - Ich danke euch, dass ihr euch mit mir freut.

Sonneschein schicke ich und ganz liebe Grüße,

Manu